torsdag 16. februar 2012

PAI MED SKOGSBÆR

Dette er en deilig søt pai med vaniljekrem og skogsbær!


Dette bildet har datteren min tatt av en pai som er laget tidligerer, her er vaniljekremen tatt over bærene noe som også er veldig godt!

BUNNEN:

200 G SUKKER
200 G SMØR
250 G HVETEMEL
2 TS. BAKEULVER
2 TS. VANILJESUKKER
1 EGG

Miks alt sammen med en miksmaster, deigen skal være smuldrete sånn:



Så trykkes den ut i formen og prikkes med gaffel :




Så fyller jeg den med

5 DL VANILJEKREM




Og til slutt toppes den med

SKOGSBÆR



Dere ser hvem som er min største inspirator, var på kurs med henne i April..det var hennes andre kurs.. Har hatt endel kurs etter det, anbefales virkelig!

Så stekes kaken på 180 grader i 40 - 50 min!
La den stå en stund så den setter seg, men må nytes lunken med vaniljeis eller krem!


NYT!

Første gangen jeg smakte denne, var det aprikoser (tørka som var bløtt opp i vann) som fyll og ikke noe annet, var godt det også!
Bruk det du liker best, sesongens bær er også veldig godt!

Håper det vil smake, velbekomme :)

1 kommentar:

  1. mMMm! Det så og hørtes deilig ut.
    Definitiv noe jeg skal prøve, thank you!

    God helg!

    SvarSlett