onsdag 16. november 2011

TUR TIL ALTA

Stille her nå da jeg har vært på tur til Alta noen dager.. Min bror bor i Alta og min kjære og jeg har vært i 40 års bursdager til min niese Lindis og hennes mann Arve :) Veldig koselig og treffe familien igjen, ses ikke så ofte da avstanden er stor. Vi var der i fjor sommer, da var det bryllupsfeiring til min nevø Espen og hans kjære kone Elisabeth <3 Og dåpsdag for deres sønn Even som vi også er Gudforeldre til..så det var ekstra stas og treffe han som vi ikke har sett siden februar. Nord i landet vårt er det vanlig og kalle alle fadderne sine gudmor el gudfar, det er ikke vanlig her sør..veldig koselig men uvant så det ble tante og gudmor om hverandre.

Vi kom til Alta og samme temperatur som her, det var bare veldig tidlig mørkt..nesten mørketid der nå. 14.30 var det helt mørkt. Rart for mannen som ikke hadde vært der på denne årstiden før..



Neste bilde

Dette bildet er fra mørketiden, nydelig lys med perlemorskyer!

Men været skifter brått her i landet, søndag kveld begynte det og snø og blåse veldig..det var faktiskt storm i kasta. Så på morgenen fryktet vi at vi ikke kom oss hjem når vi hadde tenkt, ingen fly opp eller ned før det heldigvis roet seg utover ettermiddagen og vi kom oss avgårde 4 timer forsinket.

Det var så mye vind at Hurtigruta måtte søke nødhavn i Alta, den går ikke dit vanligvis.


Richard With en blankstille dag

Foretrekker nok heller en tur på den årstiden som på bildet her, men det var denne som søkte nødhavn!

Om et par dager kommer det en oppskrift på en nydelig kake som vi fikk i 40 års lagene, må bare bli litt nærmere helga først ;)

Ha det fint!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar