tirsdag 8. november 2011

DEILIG EPLEDESSERT ALA STRØMSTAD SPA



I helgen var mannen og jeg på samling med Fosterforeldre fra Østfold,
det var kurs om tilknytning og god mat og koselig samvær.
Til lunsj fikk vi en nydelig dessert og den måtte jeg prøve og lage, jeg googlet meg frem til denne oppskriften som smakte nesten likt!




4 EPLER skrelles og deles i. båter eller mindre biter, ha litt sukker og kanel i en skål og vend eplebitene i blandingen.
Ha de i bunnen av en ildfast form, paiform eller ildfaste porsjonsskåler.

SMULDREDEIG
1,5 DL.HVETEMEL
2 DL. SMÅ HAVREGRYN (lettkokte)
4 SS. SUKKER
1 TS. KANEL
100 G. KALDT SMØR

Bland alt det tørre i en bolle, skjær smøret i små biter og bland det inn i det tørre. Bruk fingrene eller en mixer, men ikke for lenge med mixer..den skal være smuldrete!
Dryss blandingen over eplene og stek i ovnen ved 220 grader i 15 - 20 minutter!
Serveres lunken med krem, vaniljesaus eller vaniljekesam.

Epler

Håper du også liker denne deilige og friske desserten!

Klemmer fra Karin..som blir veldig glad hvis du legger igjen en hilsen!

1 kommentar:

  1. Jeg legger igjen en hilsen, vet du! Så fint at dere har vært på kurs og hadde en koselig helg. Håper det var et nyttig kurs også. Friske desserter er alltid godt. Og denne ser kjmpegod ut...og ikke så veldig vanskelig å lage heller?!
    Fine bilder forresten

    SvarSlett