torsdag 24. november 2011

CHOCOLATE WHOOPIE PIES

LYST TIL OG LAGE NOE ANNET TIL JUL ENN DE TRADISJONELLE KAKENE?
OG ER DU GLAD I MARSHMALLOWS? DA KAN DETTE VÆRE NOE OG PRØVE!




Du trenger:
     (For og lage 18 whoopie pies)

125 g smør
150 g mørk sjokolade (min 70% kakao)
225 g sukker
3 egg
1 ts vaniljeekstrakt
250 g hvetemel
30 g kakaopulver
½ ts bakepulver
18 marshmallows


Sett ovnen på 180 C.
Ta fram to stekebrett, ha et ark med bakepapir på begge.
Smelt smør og sjokolade, enten i en bolle over en kjele med småkokende vann eller i microbølgeovnen.
I en annen bolle, visp sammen sukker, egg og vanilje, deretter vend inn sjokoladeblandingen.
Sikt mel, kakao og bakepulver over bollen med røra i, og rør forsiktig til alt er blandet.
Bruk en vanlig spiseskje og lag klatter på stekebrettene, ca 18 på hvert brett (36 tilsammen).






Sett det første brettet i ovnen i 8 minutter, ha kakene over på en rist til avkjøling.
Så setter du det andre brettet i ovnen i 7-8 minutter, snu deretter kakene over og sett en marshmallow på hver "bunn"





Sett i ovnen i 2-3 minutter til, eller til marshmallowsene har blitt myke.
Ta brettet ut av ovnen og sett sammen en av de varme kjeksene med marshmallow på og en av de delvis avkjølte fra risten. Trykk forsiktig ned, slik at “fyllet” trykkes utover. (Det kan hende du må “punktere” toppen av marshmallowen for å få den til å klistre seg fast.)



VELDIG MORSOMME OG LAGE!
SMAKER HIMMELSK GODT!

HOLDER SEG FINT I FRYSEREN!
 
OG SMAKER GODT SELV OM DU IKKE ER SÅ GLAD I MARSHMALLOWS OGSÅ..IFØLGE MANNEN SOM IKKE ER DET..
 
HA EN FIN DAG! TENKER PÅ MINE TO ELDSTE BARN SOM HAR DET EKSTRA VANSKELIG OM DAGEN..MAMMA!
 
KLEMMER FRA KARIN
 
 
 
bilder hjerte

1 kommentar:

  1. Disse så gode ut, kjære svigerinne! Så broren min liker ikke marshmallows han...men det gjør jeg!! Kanskje jeg skulle ta meg sammen og prøvebake noen av disse kakene jeg også?!
    Morsomt at du har lagd denne bloggen:)

    Tenker på dine to eldste jeg også.

    Klem fra svigerinna di i by'n

    SvarSlett