tirsdag 25. oktober 2011

STRIKKET HALS PÅ 1-2-3


Denne halsen er veldig lett og strikke! Man legger opp 26 masker på pinne nummer 9, med dobbelt garn og strikker rettstrikk frem og tilbake til det er slutt på garnet..må spare nok til og felle av da ;)

Så tar man tak i to hjørner og syr de sammen, eller hekler en liten hempe og setter i en knapp som du ser under her! Man bretter ned en snipp foran!  Har også pyntet med en knapp foran, man kan bruke perler eller hva som passer..fin uten også..




Nå som det nærmer seg jul er dette noe du virkelig rekker og bli ferdig med! Mitt lille barnebarn på 5 år fikk en rosa sånn i fjor og den var på hele vinteren, i barnehagen også.




Dette er garnet jeg brukte : Puno fra Rauma garn, det er 58% Baby Alpakka, 20% Ekstra fin Merino og 22% Polyamid. Utrolig mykt og varmt garn, på min bytur i dag kjøpte jeg noen flere og nye farger de akkurat hadde fått inn.

Bare og sette i gang, så blir det hjemmelagede gaver fra DEG i år!
Dere i familien min får bare late som dere ikke har sett dette, i tilfelle det skulle dukke opp en under juletreet.

1 kommentar:

  1. Å!! Hun bruker den fortsatt! Spesielt når hun er forkjølet, da sover hun med den også, "for den er så varm og minner om bestemor".
    Liker at du blogger asså!!

    SvarSlett